Arie Boomsma onthult dat hij een drastische beslissing heeft genomen: geen make-up meer voor hem zelfs niet als de camera’s draaien. De bekende fitnessgoeroe en televisiepresentator heeft genoeg van de kunstmatige glans die de visagie hem geeft. “Op die foto recht van voren herken ik mezelf het meest. Ik zie er naturel uit. ook als ik op tv kom wil ik nooit poeder op,” vertelt hij in een openhartig interview met Trouw, waar hij ook zonder make-up poseerde.
Arie’s beslissing komt voort uit een dieper gevoel van authenticiteit. Hij legt uit: โHet past niet bij me en รกls er te veel poeder op mijn gezicht zit begin ik op Ken van Barbie te lijken.โ
Recent lijkt Arie de schijnwerpers sowieso wat meer te mijden. Hij geeft toe dat hij steeds minder behoefte heeft aan publieke aandacht. “Zichtbaarheid is niet altรญjd leuk het creรซert ook veel onrust. ยญMeningen van columnisten en presentatoren, nieuwsgierigheid naar mijn gezin en mijn familie.” Sinds hij vader is heeft hij de prioriteiten verlegd. Hij wil niet dat zijn kinderen ongevraagd deel uitmaken van zijn publieke leven. “Als zij erbij zijn ga ik niet op de foto. Dat leg ik mensen ook uit: mijn kinderen hebben hier niet voor gekozen, die moeten eerst zelf iemand worden voordat de wereld iets van ze gaat vinden.”
Dit roept de vraag op of we nog wel covershots van een shirtloze Arie kunnen verwachten. Hij reflecteert op het imago van mannen in Nederland: โHet gekke is: in Nederland is โde man zonder shirtโ vaak meteen een chippendale. Als man laten zien dat je er goed uitziet lijkt niet te horen.โ Arie voelt zich beperkt door de heersende normen waarbij mannen ‘van de oude stempel’ de mediawereld domineren en neerkijken op hen die ervoor kiezen zichzelf van een verzorgde kant te laten zien.
Dit alles samen heeft Arie ertoe gebracht om een duidelijk statement te maken: โIk wil laten zien: kijk mensen, dit kรกn gewoon.โ
Had hij de weg dan al gevonden?? Die is al jaren van het padje af.
Mijn moeder zou gezegd hebben, die man wordt gek van blijheid als hij normaal wordt. ๐๐๐