Het culinaire rijk van Rachel Hazes in het zonovergoten Torremolinos heeft een bijzondere wending genomen. Afgelopen zaterdag onthulde zij vol trots de opening van haar Brasserie Casa Hazes, een eetgelegenheid die niet alleen dient als een smakelijk eerbetoon aan haar overleden echtgenoot maar ook als het decor voor mogelijk de meest ironische gerecht op de menukaart: ‘de gecremeerde kroket’. Deze snack een directe knipoog naar een niet zo vleiende bijnaam gegeven door Yvonne Coldeweijer.
De achtergrond van deze opmerkelijke snack is minstens zo fascinerend als haar smaak. Jarenlang werd Rachel Hazes door Coldeweijer getypeerd als ‘de gecremeerde kroket’, een spottende verwijzing naar haar wel heel zongebruinde uiterlijk. Nu, in een slimme zet van zelfspot en zakelijk inzicht, heeft Rachel deze bijnaam omarmd en getransformeerd tot een culinair hoogtepunt binnen haar brasserie.
Naast de kroket, voorgesteld in een doodskistje als ludieke presentatie, biedt het menu van Casa Hazes nog andere gerechten met een knipoog naar het leven en de liedjes van André Hazes. Zo is er ‘Zeg maar niets meer’, een broodje shoarma rijkelijk besmeerd met knoflooksaus, bedoeld om de eetervaring te combineren met een humoristische toon over de onvermijdelijke knoflookadem die volgt.
Het potentiële succes van deze brasserie is niet onopgemerkt gebleven. Er gaan geruchten dat SBS 6 overweegt om het dagelijkse reilen en zeilen van Casa Hazes vast te leggen in een realityserie. Dit zou een welkome afwisseling zijn op Rachel’s eerdere minder succesvolle ondernemingen, zoals haar verlaten theekraam in Amstelveen.
Bij de opening verklaarde Rachel tegenover de camera’s van Shownieuws dat de reacties op ‘de gecremeerde kroket’ overweldigend positief zijn. Bezoekers omarmen het gerecht met een lach en een knipoog, een teken dat humor en zelfspot universele ingrediënten zijn voor succes. Nou daar geloven wij niks van. Alles wat Rachel doet is namelijk om te kosten.
Wordt “gecremeerde kroket keukenschort” door Rachel verkocht? 😉