Het gonst van de geruchten rond Katja Schuurman ooit de droomvrouw van iedere man en nu bijna halverwege haar vijftigste levensjaar. Ondanks dat de jaren haar schoonheid nauwelijks hebben aangetast lijkt Katja’s glans in de schijnwerpers te verbleken. De kunst van ware elegantie schuilt in de subtiele presentatie, maar Katja lijkt steeds vaker haar toevlucht te nemen tot uiterlijk vertoon om de spotlight te grijpen.
Recent deelde ze een gewaagde video waarin haar volgers vooral opmerkten hoe dik de lagen make-up waren – een schreeuw om aandacht, zo lijkt het. Deze hang naar aandacht kostte haar vorig jaar al een prestigieuze presentatieopdracht en dit jaar lijkt de trend zich onverminderd voort te zetten. Tina Nijkamp, een autoriteit op het gebied van kijkcijfers licht toe hoe Katja’s poging om het programma “Memories” een frisse wind in te blazen faliekant mislukte resulterend in een keldering van de kijkcijfers.
Nijkamp schetst een somber beeld van Katja haar carrière: een overgang naar RTL die haar geen roem bracht een reeks programma’s die stuk voor stuk flopten. Zelfs haar meest noemenswaardige poging sindsdien, “Beter Laat Dan Nooit”, bleek niet voldoende om haar carrière te redden. Met geen vast contract bij een omroep of zender in zicht lijkt het erop dat Katja’s tijd in de spotlights definitief voorbij is. Misschien wenst ze dat zelf zo, maar volgens Nijkamp zullen omroepen niet snel in de rij staan om haar een nieuw contract aan te bieden.
In plaats daarvan lijkt Katja nu haar heil te zoeken op Instagram in de hoop op een vleugje van de aandacht die haar ooit zo vrijelijk ten deel viel. Maar zonder de steun van televisieprogramma’s om haar talenten te etaleren, rest de vraag: wat is de volgende stap voor Katja Schuurman?
Die zie ik ook nog wel met een only fans account geld verdienen.