Hoe Albert Heijn Klanten duizenden euro’s teveel laat betalen

muffin-2

Het is een publiek geheim dat winkelen bij Albert Heijn soms verrassingen oplevert bij de kassa, maar wat recentelijk aan het licht kwam slaat werkelijk alles. Klanten van de bekende supermarktketen worden opgeroepen extra waakzaam te zijn. Er blijkt namelijk een aanzienlijk verschil te zijn tussen de prijzen op de schapkaartjes en wat er daadwerkelijk aan de kassa wordt berekend. Dit verschil lijkt vaak minimaal slechts enkele centen, maar de consumentenbond slaat alarm: het tikt jaarlijks aan tot miljoenen euro’s teveel betaald geld.

De zaak heeft inmiddels zulke ernstige proporties aangenomen dat de consumentenbond naar de rechter stapt. Ze eisen dat Albert Heijn openheid van zaken geeft over de fouten in hun kassasystemen een verzoek dat tot nu toe door AH is geweigerd.

De prijsinflatie is pijnlijk duidelijk in het geval van een vrouw die voor een schok stond toen ze bij de zelfscan ontdekte dat haar dubbele verpakking muffins, normaal geprijsd rond de 2 euro, haar bijna 450 euro zou kosten. Een bizar kassa-incident waarbij het leek alsof er 412 muffins waren gescand in plaats van twee.

Hoewel niet iedereen wakker zal liggen van een paar centen meer of minder is dit voor veel gezinnen die elke cent om moeten draaien een serieus probleem. Dergelijke fouten kunnen het vertrouwen in een supermarkt ernstig schaden.

Hieronder de beelden:

@oktaaawiaa #foryou #voorjoupagina ♬ origineel geluid – Oktawiaaaa

Deel deze juice!

Geschreven door Loes Smoezenpoes

Onze roddeldiva met een naam die net zo mysterieus klinkt als de verhalen die ze opduikelt. Met een talent om schandalen op te snuiven, heeft Loes het roddelcircuit meer kleur gegeven dan een lama op een rode loper. Als ze niet bezig is met het schrijven over de vermeende affaires van bn'ers, verzamelt Loes cactussen en kun je haar vinden in het park waar ze eenden voert met glutenvrije broodkruimels.

Abonneer
Laat het weten als er
2 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Zit maar een ding op voor de consument…beide ogen goed open houden en niet alleen bij A.H.

Niks nieuws, dat deed AH altijd maar andere supermarkten ook. Dan doen ze allemaal bewust, het is form van oplichten. Als je hen betrapt, vaak gaat om 20/30 cent of meer, dan geven ze die centen terug maar die valse prijs laten ze gewoon verder zitten.