Het laatste showbizz nieuws

Shownieuws

Staat Hélène Hendriks binnenkort in de Playboy?


helene

De tijden van glans en glamour in de tijdschriftenwereld zijn merkbaar voorbij, met name voor iconen als Playboy. Vroeger kon je geen kiosk voorbij lopen zonder een gestapelde rij Playboy-magazines te zien, maar die dagen zijn door het internet getransformeerd. Nu circuleren ondeugende beelden razendsnel online, nog voordat ze op papier gedrukt worden, waardoor de verkoopcijfers en daarmee de budgetten kelderen.

Toch kwam er recentelijk een sprankje hoop toen Hélène Hendriks in haar talkshow ‘De Oranjezomer’ door Albert Verlinde werd gevraagd of Playboy haar misschien kon strikken voor een fotoshoot. Haar reactie was speels doch doordacht: “Bellen kan altijd! Dan kunnen we even onderhandelen,” waarna ze met een schalkse glimlach toevoegde, “Misschien wel. Ik zeg niet meteen nee, maar ik zeg ook zeker niet meteen ja.”

Deze uitspraken kwamen Niek Stolker, hoofdredacteur van Playboy, ter ore, die verrast was door Hélène’s openheid. Hij verklaarde in ‘Shownieuws’: “Haar naam is al vaak over de redactievloer gegaan. Eerlijk gezegd dacht ik dat zij eerder nee dan ja zou zeggen, maar kennelijk is er een kans, dus ja… Misschien ga ik er eens een belletje aan wagen binnenkort.”

Terwijl de optie om Hélène te benaderen ter sprake kwam, bood Shownieuws-verslaggever Thom Goderie aan om haar telefoonnummer te delen met Stolker: “Ik geef je zo wel even haar nummer.”

Echter, zoals Privé-baas Evert Santegoeds en BN’er-fotograaf William Rutten aangeven, zijn de tijden veranderd. Rutten merkte op: “Ja, weet je, de tijden zijn gewoon heel erg veranderd wat dat betreft. Vroeger kwam zo’n blad uit en lag het geseald in de winkel. Als je tegenwoordig zo’n blad hebt, dan maakt iemand er een foto van met z’n telefoon, die deelt het op social media en boom, iedereen heeft het gezien.” Santegoeds voegde eraan toe: “In de drukkerij al!”

Deze veranderde marktdynamiek plaatst de traditionele media voor nieuwe uitdagingen, waarbij de vraag reist of het traditionele model van exclusieve fotoreportages nog levensvatbaar is in het digitale tijdperk.

Deel deze juice!
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties