Het rommelt in showbizzland: Bridget Maasland, bekend om haar scherpe tong, besloot deze week Linda de Mol even aan te pakken vanwege haar veelbesproken glowfilter in Gooische Vrouwen. Linda’s gebruik van een dromerig filter om haar gezicht glad en stralend te houden, was Bridget een doorn in het oog. In RTL Boulevard kon ze het niet laten om een sneer uit te delen: “Het valt zo op omdat het steeds alleen op één personage wordt gebruikt.” Maar deze pittige opmerking is haar duur komen te staan.
Telegraaf-Sneer: “Vals Kreng!”
Mark Koster, columnist bij De Telegraaf, pakt Bridget op zijn beurt genadeloos terug. Hij windt er geen doekjes om en noemt haar openlijk een “vals kreng”. Koster haalt fel uit en zegt dat Linda de Mol weliswaar een glowfilter gebruikt, maar dat er legio televisiepersoonlijkheden zijn die hun imago zo opsmukken dat het amper herkenbaar is. Voor Koster zijn die critici, waaronder Bridget zelf, nog veel nepper. “Heel veel op televisie is nep, maar als Linda de Mol nog iets nepper is, dan is het land te klein,” schrijft hij scherp.
Hypocriet En Aandachtzoeker?
Maar Koster houdt zich niet in. Hij stelt dat Bridget haar kritiek op Linda’s glowfilter nauwelijks kan maken, gezien haar eigen imago en focus op uiterlijk. “Als er iemand bezig is met de buitenkant, is het de Boulevard-presentatrice,” sneert hij verder. En dan haalt hij ook nog even haar recente levensstijlkeuzes erbij: “Sinds ze niet meer drinkt en in de overgang is, moet gans de natie naar haar Insta-preken luisteren.” Voor Koster is Bridget allesbehalve “puur natuur” en wijst hij op haar persoonlijke businessmodel dat volledig lijkt te draaien om het verbergen van de tand des tijds.
Bridget’s Businessmodel: Schoonheid of Schijn?
Koster laat geen kans onbenut om Bridget te bestempelen als iemand die juist leeft van haar uiterlijk en daarmee geld probeert te verdienen. Hij suggereert zelfs dat haar eigen voorkomen net zo zorgvuldig gefilterd en geboetseerd is als dat van Linda. Voor iemand die anderen graag bekritiseert, komt het beeld van Bridget in Koster’s column over als een boemerang. Want als er één iemand volgens hem nog meer werk maakt van haar ‘buitenkant’, dan is het wel Bridget zelf.
Kortom, in de strijd om de schone schijn lijkt Bridget dit keer vooral zelf slachtoffer te zijn geworden van haar eigen sneer – en het publiek kijkt toe met popcorn in de hand.