Wendy van Hout de extravagante partner van Peter Gillis, lijkt precies te weten hoe ze het publiek op haar laat reageren of dat nu positief is of met de nodige opgetrokken wenkbrauwen. Van uitdagende kerstfoto’s tot een veelbesproken zangdebuut, Wendy weet hoe ze de aandacht naar zich toe trekt. Maar of dat altijd de gewenste reacties oplevert is een ander verhaal.
Van mode naar muziek: een hobbelige carrièreswitch
Met haar debuutsingle Meisje van de Handel waagde Wendy eerder dit jaar de sprong naar de muziekindustrie. Hoewel ze al jaren succesvol haar kledingwebshop 365 By Wendy runt, besloot ze in mei 2024 haar droom om zangeres te worden na te jagen. De overstap werd met veel scepsis ontvangen. Waar haar webshop draait op glitter, glamour en gewaagde mode lijken haar vocale talenten minder goed in de smaak te vallen.
Tijdens een live optreden werd dat pijnlijk duidelijk. Het programma De Oranjezomer liet geen spaan heel van Wendy’s zangkunsten. Jack van Gelder nooit te beroerd voor een scherpe opmerking, suggereerde met een knipoog dat zanglessen geen overbodige luxe zouden zijn. Het leidde tot hilariteit in de studio, maar voor Wendy zal de kritiek hard zijn aangekomen.
Peter Gillis: de trotse cheerleader
Gelukkig staat één persoon altijd aan Wendy’s zijde: Peter Gillis. De ondernemer, bekend van Massa is Kassa, laat zich niet afschrikken door de gemengde reacties. Ingewijden zeggen dat hij haar grootste supporter is en haar moed om nieuwe dromen na te jagen inspirerend vindt. Een nobele houding, al zal zelfs Peter stiekem de volumeknop naar links hebben gedraaid tijdens haar optreden.
Kerstshoot zorgt voor opschudding
Als het om mode gaat, speelt Wendy haar sterke troeven uit. Voor haar webshop deelde ze onlangs een reeks kerstfoto’s die zorgden voor flink wat beroering. Wendy verruilde haar gebruikelijke nette outfits voor iets veel gewaagders: een doorschijnende rode kerstjurk die weinig aan de verbeelding overliet. Haar tattoos waarvan velen niet wisten dat ze zoveel bedekte plekken sierden trokken meer aandacht dan de jurk zelf.
Social media ging los. Van bewondering tot afkeuring, de reacties waren niet mals. Maar dat lijkt Wendy weinig te deren. Ze weet dat aandacht, positief of negatief, altijd leidt tot meer bezoekers op haar webshop.
Hieronder de foto’s:
Jakkes, ze kan echt niet zingen, maar ook niet mooie foto shoots maken.
Als een vrouw besluit om een tatoeage te laten zetten kan dat best mooi zijn.
Maar zogauw ze de plattegrond van Utrecht op haar strot laat zetten, haak ik af.
Heel zonde. Want het was best een mooie vrouw. Als ze dadelijk tegen de 60 gaat lopen en een kalkoennek krijgt, blijft er niets meer over en blijft heel prominent aanwezig.