HEMA haalt gewaagde reclamespot razendsnel offline: ‘Veel te pikant!’

De HEMA is een begrip in Nederland. Wie denkt aan de oer-Hollandse winkelketen, denkt aan rookworsten, tompouces en degelijk gezinsvriendelijk winkelen. Maar het lijkt erop dat hun nieuwe social media-team het over een compleet andere boeg heeft gegooid. Een verrassend pikante reclamecampagne zorgde voor opschudding en werd razendsnel van Instagram gehaald.
Te gewaagd voor HEMA?
De bewuste commercial haalde de HEMA uit haar brave imago en gaf de reclame een twist die menig wenkbrauw deed fronsen. De video toonde een vrouw die, volgens de nieuwste social media-trends op een wel heel suggestieve manier met een handdoekje in de weer was. Een van de volgers kon het niet laten om te reageren: “Had nooit gedacht dat roomkloppen op bed iets zou zijn dat ik gemeen heb met de HEMA!”
Blijkbaar ging de grap iets te ver, want de keten besloot de video compleet van het internet te verwijderen. Maar zoals altijd op internet: niets verdwijnt écht.
HEMA in het rijtje van gewaagde marketingstunts
HEMA probeert al langer mee te gaan met de tijd en hipper te ogen voor een jonger publiek. Ze volgen TikTok-trends, veranderen hun iconische producten en zoeken steeds vaker de grenzen op. Maar deze keer lijkt het erop dat ze de plank compleet missloegen.
De reacties onder de video waren een mix van hilariteit en ongemak. Sommigen vonden de actie briljant anderen vonden het totaal misplaatst. Hoe dan ook, de reclame heeft de nodige aandacht gegenereerd, en laten we eerlijk zijn: daar draait het uiteindelijk allemaal om.
Hieronder de beelden:
Nou de tompouce smaakte vast goed en genotvol.