Big Brother livestream legt stoeipartij bloot: Jolien en Mattheüs gaan flink los onder de dekens

Wat ooit begon als een sociaal experiment is inmiddels verworden tot een permanente gluurshow waarin schaamte optioneel is en grenzen een vaag concept. Big Brother – het geesteskind van John de Mol – doet anno 2025 precies waar het ooit om werd bekritiseerd: het laat kijkers 24/7 koekeloeren naar mensen die óf vergeten zijn dat er camera’s draaien óf dat bewust compleet negeren.
Gisteravond was daar opnieuw een moment waar zelfs de regie geen kant meer mee op kon. Terwijl de livestream rustig inzoomde op Shanice – die niksvermoedend in beeld lag te dommelen – ging op de achtergrond een ander ‘geluidsspoor’ aan. Het bleek geen snurkpartij of slaapgesprek te zijn, maar iets een stuk minder onschuldig: het ritmisch gekreun van Mattheüs en Jolien duidelijk hoorbaar voor wie ook maar een beetje aandachtig luisterde. De beelden? Onschuldig. De audio? Allesbehalve.
Dit is niet de eerste keer dat kandidaten de controle over zichzelf kwijtraken in het huis, maar het contrast met de brave compilaties op RTL 5 om 20:30 uur kan haast niet groter. Daar zien we opdrachten gesponsorde drankavonden en quasi-emotionele bekentenissen. Maar wie echt wil weten wat er gaande is, hangt aan de livestream – en die laat soms meer los dan de bedoeling is.
Mattheüs en Jolien zijn inmiddels het onderwerp van gesprek op social media. “Het is duidelijk dat Mattheüs en Jolien elkaar voelen,” werd er meteen gesuggereerd. Een understatement, want wat zich daar afspeelde was geen platonisch kusje onder de dekens. Het geluid verklapte alles wat de camera niet durfde te tonen.
Big Brother stelt de deelnemers op papier bloot aan sociaal experiment, groepsdruk en het constante oordeel van buitenstaanders. In werkelijkheid? Ze worden onderworpen aan een permanente voyeuristische nachtmerrie waarbij zelfs een beetje fysieke intimiteit meteen publiek bezit wordt.
Of ze spijt hebben? Waarschijnlijk niet. Want waar de hoofdprijs ooit draaide om geld, draait het nu vooral om bereik, volgers en media-aandacht. En dat levert soms meer op dan het prijzengeld in de finale.
Hieronder de beelden: