Het laatste showbizz nieuws

Marco Borsato, Shownieuws

‘Borsacello’: Marco Borsato nieuwste project roept vooral veel vragen op


Marco-borsato

Na jaren stilte – behalve op juridisch vlak – laat Marco Borsato weer iets van zich horen. Niet via een ballad geen comeback op een podium, maar via een flesje likeur. Inderdaad: Marco Borsato heeft zijn eigen limoncello op de markt gebracht. De naam? Borsacello. Want als je carrière wankelt dan bottel je gewoon je achternaam en giet je het in een ijskoude marketingstunt.

Op Instagram Stories laat de voormalig hitzanger een gelikt filmpje zien. Een stel ontdekt een fles Limoncello in een vergeten vriezer, die vervolgens – hocus pocus – transformeert in het nieuwste product uit kamp Borsato: Borsacello. Een subtiele rebranding verpakt in een viralvriendelijk filmpje. Alsof hij zijn verleden even in de diepvries stopt en nu drie jaar later een frisse start uitschenkt.

In 2023 hintte Marco hier al naar met een post op Instagram: “Huisgemaakte Limoncello… Borsacello.” Toen leek het nog een hobbyproject van een man in zelfgekozen ballingschap. Maar nu lijkt het duidelijk: Marco wil weer zichtbaar zijn. Al is het dan met een alcoholisch drankje in plaats van een microfoon.

Toch hangt er een zure bijsmaak aan dit soort marketing. Want laten we eerlijk zijn: Marco leeft niet vrijwillig onder de radar. Zijn naam is nog altijd verbonden aan een slepende rechtszaak. De behandeling van de zaak is uitgesteld de publieke opinie verdeeld. Een carrière in pauzestand met een onzekere toekomst.

Dus hoe slim is het om uitgerekend nu je eigen limoncello te lanceren alsof alles weer normaal is? Een flesje vol nostalgie voor de één een wrange nasmaak voor de ander.

borsato

Deel deze juice!

Abonneer
Laat het weten als er
1 Reactie
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Gaat er van elke verkochte fles ook een deel naar de slachtoffers?